יום ראשון – ח סיון
- אם היה הבעל דין חולה, או שהיו העדים חולים, מקבלים את העדות גם לא בפניו. ואם היו העדים מבקשים ללכת למדינת הים, ושלחו לבעל דין ולא בא, או שאינו מצוי בעיר, גם במקרה הזה מקבלים עדות שלא בפניו שמא ייסעו ותאבד עדותם (שו"ע חו"מ כח טז).
- וכן אם היה דבר נחוץ, ואי אפשר לקבל העדות אחר כך, כגון שהיו העדים חולים או התובע חולה ויש לחוש שימות, מקבלים העדים גם שלא בפני בעל הדין (שם).
יום שני – ט סיון
- בשביל קבלת עדות צריך שלושה מומחים יודעים הלכות עדות מי כשר ומי פסול, וצריכים להיות זהירים כמו שמובא במסכת אבות – הוי זהיר בדבריך שמא מתוכן ילמדו לשקר. וכל המקבל עדות ואינו ראוי לדון, כאילו קבל עדות שקר (שו"ע חו"מ כח כא).
- אין מקבלים עדות קודם שישיב הנתבע לתביעת התובע, לפי שאולי יודה הנתבע ולא יהא צריך עדים כלל, ולא טורחים בדבר שאולי לא נזדקק לו כלל (שם כה).
לע"נ שרה בת אסתר